Maelstromknight on DeviantArthttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/https://www.deviantart.com/maelstromknight/art/Dancing-in-the-woods-221062354Maelstromknight

Deviation Actions

Maelstromknight's avatar

Dancing in the woods

Published:
816 Views

Description

Questa è Alissa Miceli, una ragazza della terra trasportata assieme alla famiglia in un altro mondo, Daisun, molto più primitivo e pieno di magia, originariamente ispirato ad un manga delle CLAMP, RG Veda.

Si tratta di un personaggio originale che ho creato per una partita di Dungeons & Dragons, in una ambientazione di mia creazione, il mondo di Daisun appunto.

Con l'evolversi delle vicende, Alissa finisce per convertirsi al culto della dea della fertilità (生む子 "Umuko", cioè "fanciulla che produce" inteso in senso biblico...) e poi a diventarne perfino sacerdotessa, una "Figlia di Umuko" (Umuko no Musume), una specie di Druida.

Come sacerdotessa, essendo il suo nome difficile da pronunciare nella lingua locale, si fa chiamare "Arisu".

___________________________________________


This is Alissa Miceli, a girl from Earth transported into another world with his family. The new world, Daisun, is much more primitive and full of magic, originally inspired by a manga form CLAMP; RG Veda.

I created this original character for a Dungeons & Dragons campaign , in a setting of my own creation, the "world of Daisun".

With the evolution of events, Alissa eventually convert to the cult of the goddess of fertility (生む子 "Umuko", meaning "producing child" in biblical sense) and even then to become a priestess, a "daughter of Umuko" (Umuko no Musume), a sort Druidess.

In the local language, similar to japanese, she is known as "Arisu".
Image size
896x1492px 643.86 KB
Comments3
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
DDT87's avatar
Molto carina, l'ambientazione di Daisun mi affascina come sai.